Sonntag, 22. November 2015

Tank reinigen citroenzuur

Tank reinigen citroenzuur

Vul nu de tank terug volledig op met water, en voeg hieraan de 400 gram citroenzuur toe (voor een tank van 15 liter). Er zit wat roest en roestige prut onderin mijn tank (Honda C50 OT) en ik vermoed dat dit regelmatig voor problemen in de carburateur zorgt. Hij bevat meer zeep op plantaardige basis en meer citroenzuur waardoor de inhoud nog beter afbreekt en de tank blijft of wordt ook schoner.

Tank reinigen citroenzuur

Citroenzuur is een hernieuwbare grondstof die niet alleen reinigt maar ook ontkalkt. Nu heb ik de tank er af gehaald en wou ik hem schoonmaken maar nu zag ik dat veel roest in de tank zit.

Ik gebruik altijd citroenzuur, gewoon op een vochtig sponsje. Reinig alle onderdelen die in aanraking zijn gekomen met voedsel in heet water met afwasmiddel.

Tank reinigen citroenzuur

Voeg 100 gram citroenzuur samen met 5 liter water en giet dit in de spoelwatertank van het cassettetoilet. Dat kan citroenzuur zijn, dit zijn witte kristallen die je kan kopen lijkt op normaal zout maar is dat zeker niet en wat je oplost in lekker warm water, verdun het niet veel ander werkt het niet goed. Ik heb ook ooit een gouden tip gehad om mijn carburateurs met schoonmaakazijn ultrasoon te reinigen. Omdat citroenzuur een groot molecuul is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld azijn en chloor, dringt het niet of nauwelijks in materialen. Overigens adviseert Senseo om citroenzuur te gebruiken om te ontkalken.

U kunt niet alleen reinigen met stoom maar ook uitstekend textiel strijken en verzorgen. Ten eerste omdat het de onderdelen smeert en ik nooit geen problemen met de tank heb. Reinigen en ontvetten van roestvaststaal oppervlakken in één behandeling.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts